Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Dzieci i młodzież w procesie kształtowania postaw kulturowych

książka

Wydawnictwo Impuls
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja - zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze.

Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli - słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ - oraz przez studentów (w części także nauczycieli) kierunku pedagogika na tym wydziale.

Scenariusze były poddawane praktycznej weryfikacji i ewaluacji. We wszystkich uwzględniono podobne elementy - poczynając od celów zajęć, poprzez propozycje metod i form zajęć, pomocy dydaktycznych, przebieg zajęć - na (w większości) wykorzystanej literaturze kończąc. Do wielu scenariuszy dołączono wzory zabaw, gier i innych pomocy.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Impuls
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 05.07.2012

RECENZJE - książki - Dzieci i młodzież w procesie kształtowania postaw kulturowych

4.5/5 ( 6 ocen )
  • 5
    5
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Oficyna Wydawnicza Impuls

ilość recenzji:103

brak oceny 9-05-2018 10:51

Z recenzji wydawniczej: ?Edukacja wielo- i międzykulturowa jako zadanie, opierając się na systemie założeń teoretycznych, wymaga równocześnie wsparcia metodycznego. Dlatego działający od lat zespół badaczy opracował swoisty przewodnik adresowany do zaangażowanych w edukację nauczycieli. [?]
Publikacja wyraźnie wskazuje na znaczenie uczestnictwa młodzieży gimnazjalnej i licealnej w różnych kręgach kulturowych, a zarazem podkreśla rolę procesu kształtowania się tożsamości w tym okresie życia. Na uwagę zasługuje koncepcja książki jako uporządkowanych zestawów scenariuszy zajęć opartych na udostępnionych odbiorcy założeniach teoretycznych. Dzięki temu korzystający z niej nauczyciele i wychowawcy uzyskują możliwości modyfikowania propozycji metodycznych stosownie do lokalnych uwarunkowań i okoliczności. Praca nie uzależnia więc pedagogów praktyków od proponowanych rozwiązań, lecz otwiera im perspektywy własnych, autorskich działań inspirowanych zamieszczonymi scenariuszami. [?]
Publikacja popularyzuje wśród pedagogów praktyków wartościową dydaktycznie i wychowawczo ideę kształcenia wielostronnego. Przyczynia się także do doskonalenia praktyki edukacji wielo- i międzykulturowej przez ukazanie jej różnorodnych, atrakcyjnych dla młodzieży form?.