Miasto jako analog przedsiębiorstwa
książka
Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Istniejący dorobek współczesnych nauk ekonomicznych zajmujących się funkcjonowaniem przedsiębiorstw i kształtowaniem ich otoczenia stwarza merytoryczne przesłanki do wykorzystania tej wiedzy w zarządzaniu innymi podmiotami życia społecznego. Można bowiem przyjąć założenie, że podmioty te są izomorficzne w stosunku do przedsiębiorstw, a zatem można je potraktować tak jakby właśnie były przedsiębiorstwami. Dotyczy to zwłaszcza jednostek przestrzennych i osadniczych.Teza mówiąca, że miasto jest swego rodzaju analogiem przedsiębiorstwa, skłania do stworzenia programu kształcenia na poziomie akademickim specjalistów potrafiących wykorzystać wiedzę dotyczącą przedsiębiorstw w zarządzaniu miastem. Powinni to zarazem być specjaliści umiejący kształtować strukturę funkcjonalną, ekonomiczną, społeczną, ekologiczną i przestrzenną miasta, optymalizując ją jako bezpośrednie otoczenie (środowisko) lokalizacyjne przedsiębiorstw.
Niniejsze opracowanie jest próbą zaproponowania takiego programu opierającą się na doświadczeniach Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Proponowaną inicjatywę dydaktyczną staramy się wpisać w koncepcję programową akademickiego kształcenia ekonomistów, realizowaną aktualnie w tej uczelni. Koncepcję tę traktujemy jako swego rodzaju ramę dyscyplinującą nasze myślenie o wyrastającym z nauk o przedsiębiorstwie kierunku studiów Zarządzanie miastem.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 20.12.2012 |