książka
Wydawnictwo Helion |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
To Java, nie sen!* Instrukcje języka i programowanie obiektowe, czyli co trzeba wiedzieć, by zacząć programować w Javie
* Wyjątki i system wejścia-wyjścia, czyli jak zapobiegać problemom i przetwarzać dane
* Kontenery i aplikacje, czyli gdzie przechowywać dane i jak tworzyć programy
Znajomość Javy, jako jednego z najpopularniejszych języków programowania na świecie, to dziś obowiązek każdego programisty. Na nic nie zdadzą się wykręty, że przecież można inaczej — pamiętaj, Java jest wszędzie! Dlatego jeśli masz ambicje zająć się programowaniem albo szybko nauczyć się podstaw nowego języka, natychmiast musisz zaopatrzyć się w tę książkę. Pomoże Ci ona zrozumieć składnię i logikę Javy, a także opanować polecenia, byś mógł szybko rozpocząć samodzielną pracę w tym języku.
Z książki dowiesz się, jak zainstalować Javę i jakie narzędzia będą Ci potrzebne. Odkryjesz podstawowe zasady pisania programów, z uwzględnieniem obiektowego charakteru tego języka, nauczysz się stosować instrukcje i odpowiednie typy danych, a także wykorzystywać deklaracje, klasy i metody. Kolejne rozdziały wskażą Ci, do czego służą pętle, tablice i operatory. Zanim się obejrzysz, będziesz już umiał dokonywać konwersji typów, używać konstruktorów i zagnieżdżać klasy, a stąd już tylko krok do tworzenia apletów i aplikacji. Przekonaj się, jak szybko możesz poznać Javę - wystarczy seria konkretnych ćwiczeń, a Twoje umiejętności poszybują w górę!
* Krótka historia Javy, narzędzia i wersje;
* Struktura programu, kompilacja i wykonanie;
* Podstawy obiektowości, typy danych, komentarze, deklaracje i przypisania;
* Wyprowadzanie danych na ekran i operacje na zmiennych;
* Instrukcje if...else, break i continue, switch i operator warunkowy;
* Pętle, podstawowe operacje na tablicach i tablice wielowymiarowe;
* Klasy, pola, metody, argumenty i przeciążanie metod;
* Konstruktory, klasy potomne, specyfikatory dostępu i pakiety;
* Przesłanianie metod, składowe statyczne, klasy i składowe finalne, blok try...catch;
* Konwersje typów, rzutowanie obiektów, klasy abstrakcyjne i tworzenie interfejsów;
* Rodzaje klas wewnętrznych, dziedziczenie, klasy anonimowe i zagnieżdżone;
* Standardowe wejście i wyjście, system plików, operacje na plikach;
* Kontenery, typy uogólnione, podstawy apletów;
* Kroje pisma (fonty) i kolory, grafika, dźwięki i obsługa myszy;
* Tworzenie aplikacji i komponenty;
Napisz swój pierwszy program w Javie!
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Helion |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 09.02.2015 |