Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego
książka
Wydawnictwo Zysk I S-Ka |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Philip Zimbardo wpadł na pomysł napisania książki o zasadach zmiany postawy pod koniec lat 1960. Przyszło mu to do głowy w trakcie seminarium, jakie prowadził na Columbia University , którego część polegała na obserwacji studentów wywierających na siebie nawzajem wpływ i ulegających mu. We współpracy z młodymi pracownikami naukowymi Lee Ross i Judy Rodin, skłaniających prof. Zimbardo do sformułowania koncepcji zmiany postawy i praktycznych jej aspektów, napisał `elementarz` poświęcony temu zagadnieniu. W rok później, na Stanford University, przekonał Ebbe`a Ebbesena, wówczas studenta psychologii, by podjął z nim współpracę w tym zakresie. Wynik tej współpracy, książka Influencing attitudes and Changing Behavior (Wpływanie na postawy i zmiana zachowań; 1970), zaczęła pełnić dla studentów rolę podstawowego wprowadzenia do badań nad perswazją, zmianą postaw i modyfikacją zachowań. W drugim wydaniu (1977) poszerzono zakres praktycznych zastosowań proponowanych w książce, korzystając ze specjalistycznej pomocy Christiny Maslach, która obecnie jest profesorem psychologii na University of California w Berkeley.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Zysk I S-Ka |
Oprawa: | miękka |
Wprowadzono: | 19.08.2004 |