Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne

książka

Wydawnictwo Impuls
Oprawa miękka
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć - zwykle o pejoratywnym znaczeniu.

Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania.

Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Wydawnictwo: Impuls
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wprowadzono: 19.07.2011

RECENZJE - książki - Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne

4.4/5 ( 12 ocen )
  • 5
    8
  • 4
    3
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    1