Zasady sporządzania i kontroli dowodów księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych (twarda)
książka
Wydawnictwo Infor.pl |
Oprawa twarda |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Wiele nieprawidłowości stwierdzanych w jednostkach są konsekwencją niewłaściwie sporządzonych dokumentów księgowych lub brak ich sprawdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym. W publikacji wskazano, jak krok po kroku sporządzać dokumenty księgowe oraz jak je sprawdzać pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.Podano zasady sporządzania m.in. dowodów:
- kasowych,
- związanych z ruchem środków trwałych,
- służących do rozliczania kosztów podróży służbowych,
- wykorzystywanych przy udzielaniu i rozliczaniu zaliczek.
- magazynowych,
- inwentaryzacyjnych,
- służących do rozliczania kosztów paliwa do pojazdów służbowych,
- zbiorczych list wypłat,
- własnych faktur i rachunków,
- not korygujących oraz uznaniowo-obciążeniowych,
- poleceń księgowania.
Ponadto wskazano, jak w praktyce sprawdzać pod względem merytorycznym różnego rodzaju dokumenty wydatkowe, jaki jest zakres przedmiotowy kontroli merytorycznej dla większości dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych stosowanych w jednostkach, co należy zawrzeć w treści opisu merytorycznego dla różnych rodzajów dokumentów, na jakich dokumentach nie ma potrzeby zamieszczania opisu merytorycznego, jak należy postępować w razie stwierdzenia błędów merytorycznych w dokumentach.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Infor.pl |
Oprawa: | twarda |
Okładka: | twarda |
Wprowadzono: | 10.06.2016 |